I D i

Projectes R D i d'IPS Vial

Cotxe elèctric e-Miles

e-Miles es presenta com a solució de mobilitat innovadora, inclusiva i sostenible. Es tracta d'un quadricicle expandible, al qual s'accedeix per la part frontal per facilitar l'accés a persones amb mobilitat reduïda i les peces de les quals es fan en impressió 3D. IPS Vial col·labora amb l'empresa The e-Miles Company en la implantació del prototip de cotxe elèctric e-Miles a diferents àrees urbanes.

Projecte InCa RECON

El projecte InCa Recon ha estat cofinançat pel Fons europeu de Desenvolupament Regionar (FEDER) amb l'objectiu de promoure el desenvolupament tecnològic la innovació i una investigació de qualitat. Identificació d'expedient núm.: IDI-20190219
El projecte InCa Recon es planteja com a objectiu general crear una eina autònoma d'identificació de senyals de trànsit i cartells de senyalització informativa per a aplicacions d'inventari i manteniment eficients i nous serveis de valor afegit. El principal repte a què s'enfronta el projecte InCa Recon és la creació d'un conjunt d'algorismes híbrids basats en diferents tècniques de deep learning i processament d'imatge per donar resposta a l'objectiu plantejat. Aquest conjunt d'algorismes constituiran una solució tecnològica completa per al reconeixement de senyals de trànsit i cartells de direcció, no disponible actualment al mercat ni a la literatura científica.
  • Projecte APPARCCO

    El projecte Apparcco ha estat cofinançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats dins del Pla Estatal de Recerca Científica i tècnica i d'Innovació, a la convocatòria Reptes-Col·laboració 2017. Identificació d'expedient núm.: RTC-2017-6555-4
    El projecte APPARCCO neix amb l'objectiu de generar una plataforma que implementi una política de preus dinàmics per a l'aparcament, considerant l'estat de contaminació i trànsit a les diferents zones i desenvolupant un sistema de monitorització de places que compleixi els requisits de costos i precisió necessaris per a l'enlairament definitiu d'aquest mercat. APPARCCO reduirà les emissions i la congestió de les ciutats mitjançant una política dinàmica de preus d'aparcament en superfície, que seran informats als usuaris abans del començament del trajecte mitjançant una app, integrada una plataforma d'aparcament sostenible, que generarà informació precisa de l'ocupació mitjançant un sistema de radiofreqüència, incorporarà dades de qualitat de l'aire i el trànsit, estimarà l'ocupació futura i quantificarà els beneficis obtinguts mitjançant eines de business intelligence.
    Projecte TOT EN U
    El projecte All In One ha estat cofinançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat dins del programa estatal d'R D i convocatòria Reptes-Col·laboració 2016. Identificació d'expedient núm.: RTC-2016-5479-4
    All-in-One ha desenvolupat una plataforma de monitorització de trànsit integrada, de baix cost i informació estesa. Aquesta plataforma inclou un radar per a l'aforament de vehicles i un identificador Bluetooth sobre la base d'una arquitectura innovadora d'integració de maquinari i programari. Les dades ofertes per aquest nou sensor de trànsit generarà un nou nivell d'informació de trànsit en proveir mesures conjuntes de comptatge i identificació de vehicles que proveeix entre altres matrius origen-destí (OD) absolutes i temps de recorregut ponderats. Això representa un avenç molt significatiu perquè un gestor de trànsit no només coneixerà, per exemple, quin és el percentatge de vehicles que arribaran a un punt de la xarxa en un moment determinat (matriu OD tradicional) sinó el seu nombre exacte (matriu OD absoluta). . Així, la nova informació disponible serà utilitzada i presentada sobre sistemes GIS com InCa que la representaran geoespacialment, comptant a més eines visuals avançades per aconseguir el major nivell d'expressivitat dels seus continguts.

    Projecte Urbanet

    El projecte Urbanet ha estat cofinançat pel Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme dins del Pla Nacional de Recerca Científica, desenvolupament i Innovació Tecnològica 2008-2011. Identificació d'expedient núm.: TSI-020100-2011-122
    Nou paràgraf URBANET: Integració de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en els processos de les administracions públiques per al manteniment de les infraestructures urbanes. L'objectiu del projecte consisteix a estudiar una viabilitat d'una solució tecnològica basada en tablets i cloud computing per millorar l'eficiència en els processos de les administracions públiques per a la gestió d'elements urbans. L'objectiu s'estructura en els objectius principals següents: Estudi de les capacitats dels dispositius tablet per a la seva utilització com a eina de camp, i diferenciació respecte a altres dispositius mòbils. Estudi dels processos de les administracions públiques i de la seva adaptació per a la utilització de tablets en treballs de camp. Estudi de les possibilitats del cloud computing i de la seva utilització en una solució basada en tauleta per a la realització de treballs en camp. Estudi de les possibilitats de comercialització de solucions basades en tauletes per a treball en camp. Implementació d'una eina programari sobre una tauleta, per a un cas real de treball en camp. Com a resultat general, s'espera establir les bases per al desenvolupament i la comercialització d'eines programari per a dispositius tablet, que permetin millorar els processos de les administracions públiques relacionats amb la gestió d'elements urbans: Informatitzant directament la informació generada en camp Evitant errors en la transcripció Estalviant temps de personal Reduint la despesa de paper Agilitzant l'actualització de la informació als sistemes informàtics

    Projecte Accident0

    El projecte Accident0 s'emmarca dins els ajuts per a la realització de projectes i accions de l'Acció Estratègica de Telecomunicacions i Societat de la Informació, cofinançat pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, dins del Pla Nacional de Recerca Científica, Desenvolupament i Innovació Tecnològica 2008-2011. Identificació d'expedient núm.: TSI-020100-2009-735
    ACCIDENT0 conforma una Eina d'Extracció de Causes d'Accidentalitat (HECA), que permet obtenir models precisos d'accidentalitat basats en registres històrics i que inclou: • Identificació de les variables rellevants a l'accidentalitat • Identificació de les interaccions complexes (no lineals) entre aquestes variables. • Inversió del model, és a dir, determinació del conjunt de variables que suposen els objectius principals per reduir l'accidentalitat, tenint en compte les relacions complexes entre aquestes. Partim de dades històriques d'accidents, obtingudes segons el formulari publicat a BOE. Comptem amb més de 9000 registres i 82 camps diferents, que recullen informació de la via, les condicions ambientals, les circumstàncies de l'accident, la gravetat del mateix i factors humans que hi poguessin intervenir. La varietat de tipus de dades en dificulta enormement el processament. Accident0 s'integra com a mòdul a InCa juntament amb un conjunt d'eines per a la creació de mapes temàtics, consultes estadístiques, etc.

    Aplicació HECA

    L'aplicació HECA és una eina d'extracció de causes d'accidentalitat que permet obtenir models precisos d'accidentalitat basats en registres històrics.

    Anàlisi Descriptiva de HECA

    Són anàlisis estadístiques bàsiques de la totalitat de les dades o de conjunts filtrats d'aquestes: gràfics de barres i distribució conjunta de variables.

    SobreRepresentació

    Permet detectar problemes que en la majoria de casos es podrien solucionar aplicant algun tipus de mesura de control: augment de les mesures de seguretat, modificació del traçat d'alguna calçada, realització de controls d'alcoholèmia, etc. Un exemple senzill és el de lalcohol: segons les dades analitzades, dissabte i diumenge estan sobrerepresentades respecte als accidents amb presència dalcohol. Moltes altres anàlisis són possibles amb aquesta intuïtiva i potent eina.

    Màxim Guany

    Davant la sobrerepresentació d'un factor de risc, cal preguntar-se quin seria el màxim nombre d'accidents que es podrien reduir si s'apliqués una mesura de control per evitar-ho. Aquest nombre s'anomena màxim guany, i permet fer una anàlisi cost/benefici del disseny de les contramesures a aplicar per disminuir el factor.

    Clústering Espacial

    Les variables implicades en un accident de trànsit tenen una correlació espacial que permet classificar els trams de carretera segons perfils d'aquestes variables. Per exemple, en determinades vies els accidents solen estar concentrats a primera hora del matí i durant la tarda, corresponent als fluxos diaris de persones que van i volen de la feina, mentre que en altres zones els accidents solen concentrar-se durant les matinades dels caps de setmana. La innovadora tècnica d'agrupament espacial inclosa a HECA permet analitzar de forma local, en trams de carretera, l'ocurrència de determinades variables relacionades amb l'accidentalitat. Cadascun dels trams vials considerats és posteriorment classificat segons un perfil d'accidentalitat tipus.

    Anàlisi de Correspondències

    L'anàlisi de correspondències fa una representació 2D dels diferents valors que poden tenir dues variables, de manera que permet descobrir relacions entre les categories de les variables analitzades. Per exemple, podem trobar relació entre la variable lesivitat (il·lès, lleu, greu, mort) i la variable tipus de via.

    Georeferenciació

    Totes les eines estadístiques d'InCa permeten una georeferenciació de cadascun dels accidents existents a la base de dades, aquesta potencialitat d'InCa permet elaborar complexos plans temàtics en funció dels filtres seleccionats per l'usuari.

    Share by: